La plataforma Diagonal per a Tothom, formada per diverses entitats com l’Associació de Prevenció dels Accidents de Trànsit, l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), la Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) o el Bicicleta Club de Catalunya (BACC), denuncia que la reforma s’ha plantejat amb l’objectiu d’afavorir els interessos dels comerciants de la Diagonal.

El projecte de remodelació de l’avinguda suposa, segons la plataforma, unainversió injustificada de 19 milions d’euros en comparació de la resta de mancances que el projecte no preveu”, que fan que la reforma no es pugui entendre com a “definitiva”. Un dels punts més criticats per Diagonal per a Tothom és el fet que les obres no plantegin la connexió de les línies del Tram. L’Ajuntament explica que les característiques de la reforma prevista en mantenen la viabilitat tècnica en un futur, però la plataforma argumenta que sí que en compromet la viabilitat política, ja que “bloquejaria durant uns anys la possibilitat de tornar a urbanitzar la mateixa via”.

Entre les altres mancances denunciades per la plataforma Diagonal per a Tothom destaquen la no alteració del tub central de sis carrils de circulació destinat “majoritàriament al trànsit privat” i que el projecte “no preveu una estratègia de seguretat viària” que redueixi l’alta accidentalitat de la Diagonal. L’altre gran focus de les reclamacions de la plataforma són les bicicletes, que canviaran “l’actual conflicte amb els vianants per un conflicte amb el vehicle privat” amb el carril bici adossat a la calçada central. A més, segons Diagonal per a Tothom, la remodelació no preveu prou aparcaments per a bicicletes ni cap estació del Bicing.

La plataforma Diagonal per a Tothom ha anunciat que espera la reacció de l’Ajuntament i dels grups municipals, i ha expressat, en paraules del president de la FAVB, Lluís Rabell, que “es plantejaran accions” de protesta en cas que el consistori no atengui les seves demandes.