El carrer d’Antoni de Capmany va des del carrer de Sants fins a la riera Blanca, al límit amb l’Hospitalet del Llobregat. 700 metres de llarg i més de 17.000 m2 que també incorporen els passos inferiors de riera de Tena i Badal. El projecte, que, amb matisos, recupera i respecta el document consensuat el 2006 amb les entitats i veïns del barri, busca millorar la permeabilitat d’unes infraestructures ferroviàries que històricament han constituït una autèntica fractura urbana al barri. Enrere hi queda la proposta del govern de Trias, que va plantejar construir una rambla enjardinada sobre el calaix, a l’estil de la Hight Lane, de Nova York. El darrer plenari de l’any passat va acordar per unanimitat retornar al projecte pactat amb els veïns durant el mandat socialista.

El projecte preveu un disseny del carrer amb plataforma única entre la plaça de Sants i el carrer de Sugranyes per donar prioritat als vianants. Entre Sugranyes i riera Blanca, el projecte incorpora una vorada per protegir els parterres de pas dels vehicles. En una futura fase d’intervenció, el carrer ha de ser un gran espai verd i públic de la ciutat. Per garantir-ne l’accessibilitat s’hi instal·laran diferents solucions, com ara rampes amb un talús verd o rampes amb escales i ascensor.

 

Paral·lelament a la urbanització del carrer d’Antoni Capmany, es vol avançar en el projecte de la llosa que cobreix les vies. El consistori en vol redactar el projecte executiu mentre s’estiguin fent les obres  i poder iniciar els treballs immediatament després d’acabar-ne la primera fase perquè tot plegat sigui una realitat l’estiu de l’any vinent.

Can Batlló ja està obert al barri

En la presentació del balanç dels dos primers anys de mandat al districte de Sants també s’ha parlat de Can Batlló. Aquest juny ha finalitzat la primera fase d’obertura del recinte fabril, que ara ja es pot travessar per dins des del carrer Mossèn Amadeu Oller fins al carrer de Parcerisa.

També s’ha concretat el projecte que allotjarà l‘antiga Lleialtat Santsenca al carrer d’Olzinelles. El calendari preveu que les obres comencin el 2014 i que el 2015 l’equipament pugui entrar en funcionament. El pressupost de l’actuació és de 4,05 milions d’euros. Un altre dels projectes que el districte  ha volgut destacar és el del nou barri a la Marina del Prat Vermell, entre la muntanya de Montjuïc i la Zona Franca.