La nova societat mixta tindrà un preu de sortida de 241 milions d'euros. D'aquests, el 40% serà capital de B:SM, i la resta es traurà a concurs per adjudicar-lo a un operador privat. Quan es faci, l'adjudicatari haurà de pagar al comptat el 70% del preu, uns 100 milions amb què l'Ajuntament vol finançar els pisos socials. El 30% restant s'abonarà en quotes anuals durant 25 anys. El consistori preveu resoldre el concurs a finals d'any per constituir la nova societat el primer semestre de 2014. En un primer moment hi entraran 15 aparcaments de B:SM al centre de la ciutat, i en els propers anys se n'hi afegiran 11 més, ara en gestió privada conforme venci la concessió que tenen. SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació "No estem parlant en cap moment de venda de patrimoni ni de privatització dels aparcaments de la ciutat. Estem parlant d'una operació, d'una concessió i, per tant, el que estem fent és rendibilitzar el patrimoni." Pel govern, l'operació manté la viabilitat econòmica de B:SM perquè tot i cedir-ne una part de la gestió, l'empresa municipal controlarà també el 40% dels 11 pàrquings que ara són a mans privades. Per compensar els preus més baixos dels aparcaments de B:SM, l'Ajuntament permetrà al gestor privat poder apujar 10 cèntims l'hora cada any durant els propers quatre anys. IGNASI ARMENGOL, director general de B:SM "El que volem és distingir que els aparcaments de titularitat pública del centre de la ciutat seran una mica més cars que els de la resta de titularitat pública i pensem que seguiran sent més barats que els privats." Les bases del concurs obligaran l'operador privat de la nova societat a mantenir la plantilla actual als pàrquings de B:SM.

La Comissió de Govern d’aquest dimecres va aprovar iniciar els tràmits per crear la societat mitxa que s’ha de fer amb el control d’una part de 26 aparcaments del centre de la ciutat. La intenció és poder adjudicar la gestió a un operador privat a finals d’any per constituir la nova societat el primer semestre de 2014.

La nova societat, que s’anomenarà Barcelona d’Aparcaments Municipals (BAMSA), tindrà un preu de sortida de 241 milions d’euros. El 60% d’aquesta quantitat és el que es traurà a concurs. L’operador privat que el guanyi haurà d’aportar al comptat el 70% d’aquesta part al comptat, uns diners amb què el govern municipal preveu finançar els nous pisos socials. La resta s’abonaran en anualitats durant els propers 25 anys.

La tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, ha explicat que amb aquesta operació no es ven patrimoni ni es privatitzen els aparcaments. “És una concessió i el que fem és rendibilitzar el patrimoni”, ha afirmat. A més, el govern assegura que es garanteix la viabilitat de B:SM perquè malgrat que cedeixi una part de la gestió dels seus aparcaments, l’empresa municipal passarà a controlar el 40% d’altres onze pàrquings que entraran a la societat mixta i que ara són a mans privades.