‘#BCN’: Black Friday

Els experts en consum afirmen que, si es compra en línia, s’ha de llegir la lletra petita i comparar entre diferents webs

Els gremis del comerç i els experts en consum recomanen desconfiar de les ofertes espectaculars de la venda en línia, ja que es reben moltes denúncies i alhora diuen que el temps limitat de Black Friday no genera la percepció de risc en el consumidor.

A la nostra conversa i anàlisi matinal parlem sobre el Black Friday. La jornada de compres s'ha convertit en una tradició en els últims anys a casa nostra i els comerços aprofiten per fer caixa durant uns dies. A més, és el tret de sortida per la campanya Nadal. Ens fixem en les estafes i fraus que hi poden haver i intentem fer cinc cèntims sobre les recomanacions de consum. També ens interessa saber com els comerços i les empreses fixen els preus i si realment existeix una pujada en les setmanes anteriors al Black Friday.

En parlem amb Montserrat Ribera, directora de l'Agència Catalana de Consum; Pròsper Puig, vicepresident de la Fundació Barcelona Comerç i Jessica Lingan, professora col·laboradora del grau de màrqueting i investigació de mercats de la UOC i especialista en el comportament del consumidor.