Barcelona obre tres punts d’atenció a la pobresa energètica

Barcelona vol facilitar els tràmits als ciutadans que pateixen l'anomenada pobresa energètica. Des d'ara a les oficines d'habitatge de tres districtes de Barcelona, Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí; es posen en funcionament punts d'atenció per resoldre qüestions relacionades amb aquest problema durant els mesos d'hivern.

Es tracta d'un servei específic que estarà operatiu durant els mesos d'hivern i oferirà assessorament, tallers formatius, suport en la tramitació d'ajuts i en la interlocució amb les companyies subministradores, alhora que servirà per a la detecció de casos de vulnerabilitat de pobresa energètica, especialment en aquells barris més afectats.

A la resta, l'assessorament es continuarà prestant a través de la xarxa de centres de serveis socials. La idea, però, és que s'estengui a altres punts. De fet, al gener arribarà al barri de la Marina. El pressupost global per a 2015 per combatre aquest fenomen és de 2,5 milions d'euros.

Quin assessorament s'ofereix?

En aquests punts d'informació s'ajuda els ciutadans a interpretar la factura de la llum, se'ls informa si es poden acollir al bonus social i, fins i tot, es fan intervencions a la llar per millorar-ne el confort energètic. Per tot això, és important portar la factura en la primera visita, per poder saber quina companyia es té contractada, la potència o el tipus de producte.

Si es necessita un ajut econòmic, l’assessora deriva l’usuari caps als centres d’atenció social, per evitar el tall de suministre i ajudar-lo a cobrir la necessitat immediata de la factura de llum, gas o aigua.  També es pot concertar una intervenció a la llar amb un "kit low cost" que inclou bombetes de baix consum o el controlador d’aigua a l’aixeta. En casos concrets s’analitza també la possibilitat d’aïllar les finestres o fins i tot, els ajuts per a una rehablitació més profunda.