Automoció i tecnologia de la connectivitat es fusionen al renovat Automobile

30 marques de cotxes presenten novetats al costat de les propostes de firmes com Google i Facebook

El recinte firal de Montjuïc acollirà fins al 21 de maig l'Automobile, que espera superar els 750.000 euros de l'edició de fa dos anys. El saló tindrà dos esdeveniments interconnectats: el Connected Hub, on confluiran tecnologia, mobilitat i nous models de negoci, i el Motorshow, que presentarà les novetats de la indústria de l'automòbil.

El Connected Hub, que se celebrarà els dies 11 i 12 de maig, és un fòrum professional que se centrarà en les noves tecnologies de connectivitat aplicades al vehicle i la mobilitat intel·ligent. El saló seguirà així els  passos d'altres esdeveniments que se celebren a Barcelona com el Mobile World Congress, l'IoT Solutions o l'Smart City Expo World Congress. En l'apartat de conferències destaquen les del president de Seat, Luca de Meo, i una taula rodona sobre models de mobilitat col·laborativa amb els màxims responsables d'empreses com SocialCar, BlaBlaCar, Drivy o Cabify. A la plaça de l'Univers, en el que s'anomena Connected Street, els visitants podran provar aquests avenços tecnològics.

Saló tradicional per al públic general

Del 13 al 21 de maig el saló presentarà les novetats en automoció de 30 marques, entre les quals hi ha la xinesa Mahindra, que ve per primera vegada a Barcelona. Altres marques presents són Toyota, Mazda, Lexus, Renault, Fiat, Nissan o Hunday. No hi serà Volkswagen però sí la seva filial espanyola, Seat.

A l'espai Connected Hub, en una evident aclucada d'ull del Mobile World Capital cap al sector de l'automòbil, el 4 Years From Now (4YFN) hi presenta la feina de 20 start ups que han desenvolupat novetats tecnològiques relacionades amb el món de l'automoció. En una connexió en directe durant el programa 'La tarda de Barcelona', de betevé 91.0 fm, el director executiu del 4YFN, Esteban Redolfi, ha destacat la connexió entre aquests dos món.

Escolteu-ho aquí: