Augmenta la satisfacció dels usuaris de bus i metro

L’autobús rep una puntuació de 7,6 sobre 10, la nota més alta de l’última dècada, i el metro assoleix un 7,5

L'estudi anual de satisfacció a les xarxes d'autobús i metro de TMB corresponent al 2016 ha confirmat una evolució positiva de l'opinió dels viatgers. Els usuaris més satisfets al metro són els de l'L9 sud, la de l'aeroport. Els aspectes més desfavorables que coincideixen a destacar els passatgers dels dos transports són les aglomeracions.

Tot i que la valoració ciutadana del metro i el bus no ha variat gaire des del 2007, la puntuació donada a les línies d'autobús és la més elevada de la sèrie històrica, un 7,6. Aquesta nota satisfactòria encaixa amb una altra realitat: el bus va guanyar vuit milions de validacions l'any passat. Els usuaris opinen que les avaries, la netedat, la informació general i d'incidències, la conducció i l'accessibilitat dels busos han millorat. Per contra, la freqüència, la temperatura a l'interior dels vehicles, les aglomeracions i la neteja de les parades han empitjorat durant el 2016.

Els passatgers del metro valoren el suburbà amb un 7,5, una nota superada l'any 2013 amb dues centèsimes més. L'L9 Sud és la línia que s'ha puntuat millor (8,21) seguida per l'extrem de la mateixa, l'L9 Nord (7,93). Els ciutadans consideren que l'últim any han millorat la rapidesa, la venda i validació de bitllets, la informació i el funcionament d'escales i ascensors. Les aglomeracions i l'atenció al client són els aspectes que han criticat de forma negativa.