Arrenca una campanya per corresponsabilitzar la ciutadania de la neteja dels carrers

Un centenar informadors de carrer s’encarregaran d’informar i sensibilitzar els veïns i els comerços de tots els districtes

L'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa una campanya per millorar la neteja de l'espai públic de la ciutat. Es tracta de sensibilitzar la ciutadania perquè s'impliqui més en aquest aspecte, un objectiu que assumiran un centenar de persones que, durant un any, vetllaran per detectar dubtes i males pràctiques i corregir-los.

Una vuitantena dels informadors de carrer se centraran en els veïns mentre que els 20 restants es dedicaran als comerços. La seva feina consistirà a detectar mals hàbits o males pràctiques pel que fa a la separació dels residus o la neteja dels carrers i donar la informació necessària per corregir-los.

Aquests educadors provenen, majoritàriament, dels sectors mediambiental, científic i social, i són de diferents nacionalitats per facilitar la comunicació amb la població d'altres països i amb els turistes. "La feina d'aquests informadors implica una relació propera amb la ciutadania i podran tenir  una relació més directa si parlen l'idioma d'aquells ciutadans, comerciants o turistes", ha explicat el comissionat d'Ecologia, Frederic Ximeno.

La campanya costa quatre milions d'euros i s'allargarà fins al 30 de gener de l'any que ve. A més de buscar la corresponsabilitat de veïns i comerciants, l'Ajuntament també rebrà diàriament les dades que enviïn els informadors per poder detectar punts negres que no estiguin identificats, conèixer-ne els aspectes a millorar i valorar el funcionament de la iniciativa  a partir dels canvis d'hàbits que es vagin produint.