Aprendre matemàtiques al claustre del Monestir de Pedralbes

El claustre del Monestir de Pedralbes és des de fa ben poc visitat per alumnes que hi duen a terme una experiència singular. Hi aprenen matemàtiques a través d'un joc en el qual afronten diversos reptes. Es tracta d'una iniciativa del monestir i de l'Escola Betània Patmos oberta a tots els centres educatius que vulguin provar-la. La idea ha agradat a la Generalitat, que es planteja reproduir l'experiència a altres llocs del territori. Hi ha tres nivells de dificultat: per a alumnes de tercer d'ESO, de sisè de primària i d'educació infantil.

La iniciativa, titulada Matemàtiques al claustre, consta de tres quaderns, un per a cada grau de dificultat, on els alumnes trobaran els enunciats dels problemes que han de resoldre. Estan estructurats en forma de joc, amb una recompensa final per fer-los més atractius. En el cas del quadern per a alumnes de tercer d'ESO, per exemple, la resolució dels reptes permetrà als participants trobar una coordenada on localitzaran una clau que amaga un secret.

Segons Jacint Bassó, director de l'Escola Betània Patmos, "sortir de l'aula a aprendre matemàtiques és una manera de potenciar l'interès dels alumnes per aquesta matèria". Per a Bassó, "un lloc tant extraordinari com el claustre del Monestir de Pedralbes permet trobar el sentit a les matemàtiques".

De fet, com explica la conservadora en cap del Monestir de Pedralbes, Anna Castellano, "les construccions medievals seguien un ritme matemàtic que coincidia amb un ritme musical. Ajuda la concentració, a gaudir de la serenor i la tranquil·litat de l'espai."