El públic estranger del Sónar s’allotja en albergs

L'efecte Sónar va més enllà dels concerts i beneficia altres sectors, com el de l'hoteleria. La meitat dels assistents són estrangers i opten per allotjar-se sobretot en albergs. Diuen els responsables que el ple és absolut perquè la cita musical s'afegeix a un mes ja de per si fort per al turisme. Fins i tot, en alguns casos, arriben a fer sobrereserva.

Encara sense xifres damunt la taula, l'hostaleria de la ciutat recull aquests dies els fruits del festival Sónar. Encara que no ho sembli, la capital dels apartaments turístics no està especialment emocionada amb l'arribada del públic del festival. Des d'Apartur diuen que sense aquest turisme estarien fregant el 90% d'ocupació i que podrien prescindir perfectament del negoci que fan amb el públic del festival. El tipus de client, la majoria jove i amb ganes de festa, no és el millor per a un apartament turístic que moltes vegades té altres veïns al costat. Fins i tot, alguns propietaris de pisos els tanquen quan arriba el Sónar.

Els que sí que fan l'agost i de quina manera són els albergs. El preu i la facilitat per entrar i sortir de l'establiment els converteix en els candidats perfectes per als assistents al festival. Aquests sí que arriben al 100% d'ocupació i fins i tot es passen de la ratlla: l'"overbooking" no és estrany aquests dies. La majoria dels clients dels albergs vénen del Canadà i del nord d'Europa. El bon temps i una bona programació fan del Sónar una proposta difícil d'ignorar. La temporada alta i el festival són el còctel perfecte per assegurar un bon nivell d'ocupació als hotels barcelonins.