Barcelona estudia restringir l’ús dels Segways, trixis i patinets elèctrics a la ciutat

L'Ajuntament vol limitar l'ús de vehicles lleugers als carrers de Barcelona, sobretot a Ciutat Vella: els Segways, trixis i altres artilugis elèctrics, com els hoverboards, que han proliferat considerablement en els darrers anys i suposen un problema de convivència tant amb els vianants com amb la resta de transports. De moment, es començarà per fer un estudi exhaustiu, i a la primavera es redactarà un pla de mobilitat.

El consistori restringirà l'ús dels Segways i altres vehicles "de mobilitat personal" que no estan regulats per les ordenances actuals o bé aquesta es queda curta i "cal anar més enllà". La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, assegura que "en aquests casos la tecnologia avança més ràpid que les normatives municipals" i que "ara és el moment de regular aquest tipus de vehicles com és fa amb qualsevol altre vehicle que circula per la ciutat. A la primavera l'Ajuntament començarà la redacció d'un pla de mobilitat específic per fer un diagnòstic de la situació i planificar millores. Fins ara se n'han fet només estudis parcials, i ara el govern de Colau vol un informe global de la mobilitat dels vianants, tant pel que fa al vehicle privat com al transport públic, la bicicleta, els trixis, Segways i hoverboards. Segons ha confirmat a Barcelona FM el director de Serveis de Mobilitat de l'Ajuntament, Adrià Gomila, la normativa que en surti serà aplicable a tota la ciutat però atendrà a les característiques específiques de cada districte, molt especialment a Ciutat Vella, Gràcia i Sant Martí, on la presència d'aquests vehicles és més acusada.

De fet, el consistori està estudiant les tipologies de patinets i Segways que circulen per tota la ciutat, per tenir una anàlisi completa del fenomen i aplicar mesures. Segons algunes fonts, el govern municipal ja ha informat els propietaris de les botigues d'aquest tipus de vehicles que serà restrictiu a causa dels problemes d'espai públic que generen. Ja l'any passat, la síndica de greuges, Maria Assumpció Vilà, s'hi havia referit quan parlava de la degradació de l'espai públic. També les empreses de Segways van dir-hi la seva: reclamaven poder negociar amb l'Ajuntament els canvis en l'ordenança de circulació proposats per Vilà i que implicarien sancionar els infractors. En aquest primer semestre de l'any ja es preveu obrir un procés participatiu en què també s'atendran les demandes de les companyies de lloguer.