Dos milions d’euros més per millorar la teleassistència

L’Ajuntament dividirà els usuaris del servei en tres grans grups per oferir una atenció personalitzada

"Tu saps la tranquil·litat que et dona saber que hi ha algú que t'atendrà les 24 hores del dia si caus?", confessa l'Albert Sicart, un dels 91.000 usuaris del servei de teleassistència. Fa un any que s'hi va adherir, juntament amb la seva germana, la Montserrat Sicart, amb qui també comparteix pis. Tots dos tenen 91 i 86 anys, respectivament, i ja han hagut d'utilitzar el servei en dues ocasions. 

Des que es va implantar la teleassistència a la ciutat, el nombre d'usuaris no ha parat de créixer i ara l'Ajuntament vol donar una atenció més personalitzada. Aquest canvi es basa principalment en classificar les persones en tres grans grups: els que necessiten atenció bàsica, mitjana o alta. 

Això condicionarà el seguiment que es farà d'aquestes persones, que se'ls trucarà cada 45, 30 o 15 dies, respectivament. En tots els casos, continuaran visites periòdiques dels tècnics, que valoraran les necessitats de cada cas. Als usuaris del grup d'atenció mitjana i alta, també se'ls instal·larà uns aparells, com detectors de fum o gas, que connecten directament amb la teleassistència. La Begoña és filla de l'Albert Sicart i en corrobora l'eficiència. "Un dia vaig oblidar obrir l'extractor, la cuina es va omplir de fum, i van trucar de seguida", explica.

Per reforçar el servei, l'Ajuntament ha ampliat en dos milions d'euros el pressupost d'aquest servei, que ara té una partida de 12,2 milions per als propers tres anys. Des del consistori, la tinenta d'alcaldia en Drets Socials, Laia Ortiz, assegura que la renovació del contracte amb l'empresa que gestiona el servei s'ha fet exigint que es mantingui la categoria i els horaris dels empleats, però ha reconegut que el conveni no garanteix unes bones condicions laborals, fet que, assegura, "hem denunciat". Precisament, els treballadors han convocat diverses vagues en els últims mesos per denunciar precarietat laboral.