Rècord de rutes i viatgers intercontinentals a l’aeroport del Prat

Durant el 2017 es van oferir 45 destinacions i es van transportar més de 7.200.000 passatgers

El trànsit intercontinental a l'aeroport de Barcelona va augmentar un 29 % entre el 2015 i el 2017, amb Àsia i l'Amèrica del Nord com a mercats principals. El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries ha elaborat un pla estratègic per aconseguir augmentar l'oferta de rutes i millorar la qualitat de les que ja estan en funcionament.

El tràfic intercontinental a l'aeroport del Prat no para de créixer. Durant l'any passat, es van transportar 7.221.297 passatgers (2.649.444 en rutes directes i 4.571.853 en indirectes). La xifra suposa un rècord i el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (integrat per la Generalitat, la Cambra de Comerç, l'Ajuntament i Aena ) vol superar-lo amb el nou pla estratègic 2018-2019. Segons la directora de l'aeroport  del Prat, Sònia Corrochano, les xifres demostren que l'aeroport es troba entre els 10 aeroports de la Unió Europea en nombre de passatgers.

Tòquio, Mèxic i Bangkok: nous objectius

L'any 2017 l'aeroport del Prat va oferir 45 rutes intercontinentals i en els propers mesos està previst que aquesta xifra augmenti. Serà el cas de la ruta Barcelona-Seül, amb Asiana (que entrarà en funcionament a partir de l'agost) o la ruta que uneix Barcelona amb Boston i que la companyia Level va posar en funcionament el mes de març. Està previst que algunes rutes existents ampliïn la capacitat amb l'ús d'avions més grans i un increment de freqüències. És el cas, per exemple, dels vols de Qatar Airways, United Airlines i Korean Air.

Pla estratègic 2018-2019

El pla elaborat pel CDRA ha suposat un estudi exhaustiu de totes les destinacions més importants no servides per l'aeroport del Prat i també de les que ja existeixen i que es podrien millorar. El pla determina que l'1 % de les ciutats del món (entre les quals hi ha Barcelona), concentren el 40 % del trànsit mundial. Una de les conclusions és que Barcelona encara necessita reforçar les connexions amb més freqüències, evitar l'estacionalitat i ampliar la temporada d'estiu. Segons Ricard Font , secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat i president del CDRA, el pla es marca l'objectiu d'augmentar les destinacions a ciutats com Tòquio, Bangkok o a països com Mèxic i i Xile. Font afegeix que "l'aeroport ha fet un salt d'escala en els darrers anys, que ha vingut per quedar-se".