L’L9 fins a la T1, una mica més ràpida que Rodalies però molt menys que l’Aerobús

Amb el nou tram sud de l'L9 ja en funcionament, els usuaris tenen una nova opció per arribar a l'aeroport del Prat. Sortint des de la plaça de Catalunya, i fent el transbordament necessari a Torrassa (L1), es triga prop de 50 minuts a arribar-hi. Amb Rodalies una mica més: 53 minuts. Però amb Aerobús molt menys: 23 minuts.

Metro

Per arribar a la T1 de l'aeroport en metro des de la plaça de Catalunya, l'opció més ràpida és agafar l'L1 fins a Torrassa i allà fer el canvi a l'L9 Sud, fins a l'aeroport. Un equip de BTV ha cronometrat el trajecte des del moment de pujar al primer comboi fins baixar a la T1 i han estat uns 49 minuts. Per sortir de l'L9 a l'aeroport cal comprar un bitllet especial de metro que costa 4,50 euros, que també es pot adquirir a arribar-hi. N'estan exempts els que tinguin abonaments com la T-Mes o la T-50/30, que només hi hauran de consumir-ne un viatge.

Rodalies

Des de Catalunya, per arribar a l'aeroport en Renfe cal agafar un primer tren fins a l'estació de Sants i allà pujar a un segon tren que, en aquest cas, deixa l'usuari a la T2. Un autobús llançadora comunica aquesta terminal amb la T1. L'equip de BTV que ha dut a terme aquest trajecte ha tardat 53 minuts a completar-lo. El cost total del bitllet de Renfe són 4,10 euros, tot i que en aquest cas també es pot fer servir la T-10 i consumir-ne només un viatge; l'estació de Rodalies a l'aeroport està inclosa a la zona 1 del sistema tarifari integrat del transport metropolità.

Aerobús

De totes les possibilitats per arribar a l'aeroport en transport públic col·lectiu, l'única directa des del centre és l'Aerobús. El bitllet val 5,90 euros. Amb l'Aerobús no cal fer cap tipus de transbordament, tot i que durant el trajecte fa dues parades per recollir passatge. L'equip de BTV ha fet el trajecte ha pogut comprovar, en cap de setmana i sense massa trànsit, que l'Aerobús és de llarg l'opció més ràpida per arribar a la T1 des de la plaça de Catalunya. Hi arriba en 23 minuts, menys de la meitat que el metro o Rodalies.

Avui, primer dia de funcionament ordinari de l'L9 Sud, les estacions i combois s'han omplert sobretot de curiosos que volien conèixer les noves instal·lacions. A molts els ha sorprès la profunditat per on passen els combois. En tot cas, velocitat i preu no els preocupaven gaire perquè la majoria eren jubilats que no tenien pressa per arribar a l'aeroport i que en arribar-hi no han hagut de pagar el suplement per sortir del metro a la terminal.