Acord a quatre bandes per soterrar les vies a Montcada i Reixac

L’Ajuntament assegura que l’acord per soterrar-les permetrà “cosir ferides, apropar persones i reduir les víctimes”

Els ajuntaments de Barcelona i de Montcada i Reixac, juntament amb la Generalitat i el ministeri de Foment, han arribat a un acord per soterrar la línia R2 de Rodalies al seu pas pel nucli urbà de Montcada. Aquesta mesura vol, sobretot, evitar més víctimes mortals en atropellaments de trens en un dels punts de més sensibles de la xarxa ferroviària catalana.

 

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha anunciat aquest dijous el soterrament complet de la línia R2 de Rodalies al seu pas pel nucli urbà de Montcada i Reixac (Barcelona). La mesura s'ha acordat en una reunió entre el ministre, l'alcaldessa del municipi, Laura Campos, la tinent d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. L'acord té per objectiu solucionar el problema històric de l'estació: els atropellaments mortals de vianants. Sanz ha anat més enllà, i ha recordat que aquest projecte “permetrà cosir ferides que fragmenten la ciutat, permetrà apropar persones i sobretot reduir les víctimes que estàvem cansats de denunciar”.

El projecte preveu treballar en un tram de tres quilòmetres i inclourà una tercera via per millorar el servei de Rodalies. Les obres tenen un cost estimat de 300 milions d'euros, i és previst que comencin a principis del 2020.