captcha

avui

matí

tarda

º
16 ° 8 °

dg.

matí

tarda

19 ° 9 °

dl.

16 ° 10 °

dt.

17 ° 11 °

dc.

18 ° 11 °

dj.

19 ° 11 °

La previsió

Ressaca pluviomètrica

Aquest dissabte només quedaran les escorrialles del temporal. El cel estarà variable i no es pot descartar algun ruixat a mitja tarda, però res a veure amb els d'anit. A més a més, són més probables al prelitoral que no pas al litoral. Temperatura màxima de 15 ºC i mínima d'uns 8 ºC. Diumenge continuarà l'ambient variable, però més càlid, ja que predominaran les clarianes.

image/svg+xml 6° / 15° Garraf 4° / 14° Alt Penedès 7° / 15° Baix Llobregat 6° / 15° Vallès Occidental 8° / 16° Barcelonès 6° / 15° Vallès Oriental 8° / 16° Maresme variable ruixat_nuvol variable ruixat_nuvol ruixat_nuvol variable variable
image/svg+xml 6° / 15° Garraf 4° / 14° Alt Penedès 7° / 15° Baix Llobregat 6° / 15° Vallès Occidental 8° / 16° Barcelonès 6° / 15° Vallès Oriental 8° / 16° Maresme variable variable variable variable variable ruixat_nuvol variable

beteve el temps

Loading
Play
Laura Arias

“El cotxe no funciona però quan es proposen canvis li surten defensors”

Tres quarts de set del matí d'un divendres. La ronda del Litoral ja té aturades al tram marítim, a l'altura del carrer de la Selva de Mar. Una imatge que es repeteix cada dia. I en tota la cua de cotxes parats hi ha tan sols unes 800 persones, segons el càlcul del consultor en mobilitat Màrius Navazo, aproximadament les mateixes que caben en un tren. Assegura que el transport basat en el cotxe no funciona: "La gran diferència entre el cotxe i la resta de mitjans de transport és que el cotxe congestiona molt fàcilment la infraestructura que li facis, per molt que sigui una infraestructura tan gran com les rondes", diu Navazo.

Per canviar aquesta tendència, cal millorar altres sistemes de transport. Navazo afirma que millorar la infraestructura del tren és una solució a llarg termini però que fan falta mesures més ràpides. Per això proposa utilitzar les infraestructures ja existents com convertir un dels carrils de les autopistes en carrils bus-VAO: "Un carril de circulació pot transportar unes 6.000 persones en hora punta, mentre que un bus-VAO pot portar-ne 28.000", explica. Considera que la mesura podria donar resultats en un termini de dos o tres anys

Però aquestes o altres solucions semblen encara molt llunyanes. No només per les decisions polítiques que s'han de prendre, sinó per la mentalitat de la societat. "Mai no he vist un sistema que funcioni tan malament però que a l'hora de canviar-lo li surtin tants defensors acèrrims, encara no hem fet aquest canvi de mentalitat", reflexiona Màrius Navazo.

 

Btvnotícies

Loading

Barcelona

º

dg.

dl.

dt.

dc.

dj.

Trànsit

Publicitat

En directe

Avui, dissabte 25 de març

    Avui, dissabte 25 de març

        Publicitat

        Publicitat

        Notícies per districte

        Publicitat

        Més vist

        Do NOT follow this link or you will be banned from the site!