300 estudiants fan una classe d’educació física a les Glòries

Set escoles de la ciutat participen en la segona edició del Dia de l’Educació Física al Carrer

Trencar amb tòpics i demostrar quina és la realitat actual de les classes d'educació física. Aquests són alguns dels objectius de la iniciativa que aquest dimarts ha tingut clarament un escenari protagonista: la plaça de les Glòries Catalanes. Fins a 300 alumnes s'han aplegat des de les 10 h al cantó nord de la plaça per fer esport a l'aire lliure.

Barcelona s'hi va estrenar l'any passat i aquest 2017, n'arriba la consolidació. És la segona edició del Dia de l'Educació Física al Carrer, amb què el Col·legi de Llicenciats en Educació Física i Ciència de l'Activitat Física i l'Esport de Catalunya (COPLEFC ) vol reivindicar els valors i socialització de la pràctica de l'esport, així com també la importància de l'activitat física com un hàbit més en les nostres vides quotidianes. Aquesta és una iniciativa a tot l'estat -de fet, l'origen d'aquesta festa de l'esport al carrer data del 2011 a Astúries- i, en el cas de Catalunya, s'hi han sumat 73 centres educatius, és a dir, més de 7.300 alumnes. Lluís Almirall, professor d'educació física, defensa les bondats de l'esport a l'escola: "No és només educació física, sinó educació per la vida. Ensenyem estils de vida actius, hàbits saludables, construïm valors o ajudem a gestionar les emocions i a expresssar-les. I en l'àmbit social, fomentem la cohesió al grup i el treball en equip".

A la ciutat hi participen set centres (MDP Bailèn, Institut Viladomat, Escola Virolai, Escola Pérez Iborra, Escola Mare Alfonsa Cavin, Jesuïtes Casp, Institut Verdaguer)  i el principal escenari ha estat el cantó nord de la plaça de les Glòries Catalanes: l'Espai Esportiu de les Glòries. S'hi han aplegat 300 alumnes arribats de quatre escoles de la ciutat per participar en una classe d'educació física de tres hores a l'aire lliure. S'han hagut d'enfrontar amb diferents estacions esportives, allunyades de la imatge típica que es pugui tenir de l'assignatura. Així, per exemple, han treballat amb material alternatiu, s'hi han fet jocs sensorials amb pilotes terapèutiques, s'ha utilitzat  tecnologia aplicada com els pulsòmetres en les curses d'atletisme i també s'ha introduït els alumnes en el món de l'esport adaptat i el ioga.